
Ontwikkelingen in de hedendaagse (online) marketing staan nooit stil. De vele socialmediakanalen van tegenwoordig maken online adverteren niet alleen steeds interessanter, maar ook specifieker. De vraag die je vooraf vaak hebt, luidt dan ook: ‘Waar bevindt mijn doelgroep zich online en waar oriënteert mijn doelgroep zich?’
In de B2B-markt is bijvoorbeeld het platform LinkedIn bijna niet meer weg te denken. Veel bedrijven zijn actief bezig op LinkedIn om hun (online) aanwezigheid te versterken en veel medewerkers zijn er actief om up-to-date te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen.
Wat zijn mijn mogelijkheden op het gebied van LinkedIn en adverteren?
LinkedIn biedt diverse manieren om online aandacht voor je bedrijf te genereren. Zo kun je je richten op het verkrijgen van warme leads, het vergroten van merkbekendheid, het verhogen van websitebezoeken, het creëren van interacties, het verkrijgen van videoweergaven, het genereren van conversies op je website en het promoten van vacatures. Deze strategieën helpen je om precies de juiste personen te bereiken. Hieronder vertellen we meer over de doelen die wij het meest gebruiken.
1
Merkbekendheid
Het vergroten van de merkbekendheid is een belangrijk doel voor veel bedrijven. Op LinkedIn kun je dit bereiken door advertenties te maken die gericht zijn op het tonen van je merk aan een groot en relevant publiek. Dit voornamelijk via gesponsorde content en video-advertenties Het doel: ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen jouw merknaam, logo en boodschap zien en onthouden. Dit zorgt voor herkenning en helpt bij het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit bij de potentiële klanten.
2
Websitebezoeken
LinkedIn biedt de mogelijkheid om advertenties te maken die specifiek zijn ontworpen om mensen naar je website te leiden. Door gebruik te maken van call-to-action knoppen zoals “Downloaden” of “Demo aanvragen”, kun je gebruikers direct naar specifieke pagina’s op je website sturen. Dit is vooral nuttig als je wilt dat mensen meer te weten komen over je producten of diensten, of als je specifieke landingspagina’s hebt waar je bezoekers naar toe wilt trekken voor meer informatie of een specifieke aanbieding.
3
Genereren van leads
LinkedIn is een erg belangrijk platform voor leadgeneratie, vanwege hun professionele gebruikers. Je kunt lead gen forms gebruiken in je advertenties, waarmee gebruikers hun contactgegevens direct op LinkedIn kunnen invullen zonder de site te verlaten. Dit maakt het voor potentiële klanten gemakkelijk om hun (persoonlijke) informatie te delen en een contactaanvraag in te dienen. Deze leads kun je vervolgens opvolgen met gerichte marketingcampagnes of verkoopgesprekken. Meer hierover lees je in deze blog. Ook is hier een gratis versie van te implementeren op jouw bedrijfspagina.
4
Websiteconversies
Het doel van websiteconversies is om bezoekers op je website specifieke acties te laten ondernemen, zoals het invullen van een contactformulier, het doen van een aankoop of het inschrijven voor een nieuwsbrief. Door gebruik te maken van conversion tracking van LinkedIn kun je meten hoeveel van je LinkedIn-advertenties daadwerkelijk leiden tot conversies op je website. Deze conversies, zoals het downloaden van een folder, kun je zelf instellen, waardoor je gemakkelijk kunt bepalen en beoordelen of een campagne doet wat deze moet doen.
We helpen je graag met jouw LinkedIn-campagne!
Twijfel je of jouw LinkedIn-campagne de juiste instellingen heeft, zich op de juiste doelgroep richt of überhaupt goed presteert? Wij denken graag met je mee en helpen je om het meeste uit jouw (LinkedIn-)campagnes te halen!
Starten met zoekmachine adverteren?
Wil je graag starten met zoekmachine adverteren, of wil je bestaande campagnes laten optimaliseren? Onze SEA-expert helpt je graag met het behalen van zo veel mogelijk resultaat!