Dynamische remarketing advertenties

Remarketing is een technologie die het mogelijk maakt om advertenties te tonen aan uw potentiële klanten, waar dan ook op het internet. Wanneer een gebruiker uw website bezoekt voegt een klein stukje code de gebruiker toe aan de remarketing lijst. Wanneer deze gebruikers andere websites bezoeken kunnen zij uw advertenties te zien krijgen.

Remarketing vs. display advertenties

Remarketing advertenties zijn een goede optie voor campagnes met een duidelijke call to action (C2A), zoals inschrijven voor een webinar, demo’s of proefpakketten. Via remarketing kan uw advertentie vaker getoond worden aan uw websitebezoekers dan via het normale display netwerk. Het normale display netwerk werkt via opgestelde zoekwoorden, interessegebieden of demografische data, waardoor de doelgroep targeting veel breder is dan bij remarketing.

Hoe werkt remarketing via Google Ads

Wat is een dynamische remarketing advertentie?

Een dynamische of responsieve advertentie is een advertentie die zich automatisch aanpast aan het formaat, positie, locatie en mogelijk zichtbare tekst welke beschikbaar is binnen de advertentie plekken op andere websites.

Dynamische remarketing advertenties kunnen op elke mogelijke advertentie positie verschijnen en kunnen de volgende elementen bevatten:

  • Korte titel
  • Lange titel
  • Beschrijving
  • Afbeeldingen
  • Logo
Dynamische Remarketing Advertenties voorbeelden

Korte titel

De korte titel is de eerste tekstregel van uw advertentie en verschijnt in de kleine advertentie posities waar de lange titel niet past. Korte titels kunnen verschijnen met of zonder beschrijving. Schrijf minstens twee tot vijf korte titels met een lengte van maximaal 30 tekens. Ook spaties tellen als een teken.

Lange titel

De lange titel is de eerste tekstregel van een advertentie en verschijnt in plaats van de korte titel in grotere advertentie posities. Lange titels kunnen verschijnen met of zonder beschrijving. Wanneer een advertentie de lange titel gebruikt zal de lengte van de titel afhangen van de ruimte op de site waar deze verschijnt. Indien verkort, zal de lange titel eindigen met ⟨…⟩. De lange titel bestaat uit maximaal 90 tekens inclusief spaties.

Beschrijving

De beschrijvingstekst is een toevoeging op de titel en nodigt mensen uit tot het doen van een actie (klik op de advertentie). Ook deze beschrijving bestaat uit maximaal 90 tekens en kan verschijnen na de (lange of korte) titel. De lengte van de beschrijving hangt af van de beschikbare ruimte op de website. Indien de beschrijving wordt afgekort zal deze eindigen met ⟨…⟩. Gebruik een maximum van vijf verschillende beschrijvingen voor het beste resultaat.

Afbeeldingen

Het hebben van meerdere afbeeldingen is aanbevolen. Dit maakt het namelijk makkelijker voor het algoritme om uw advertenties te optimaliseren; Welke afbeelding werkt het beste met welke tekst. Tot 15 afbeeldingen kunnen worden toegevoegd.

  • Landschap: de landschap afbeelding moet een ratio van 1.91:1 hebben en minimaal 600×314 pixels hebben, 1200×628 pixels is aanbevolen. Bestandsgrootte: max. 5MB.
  • Vierkant: de vierkante afbeelding (1:1) moet minimaal 300×300 pixels hebben, 1200×1200 pixels is aanbevolen. Bestandsgrootte: max. 5MB.

Voorkom tekst in de afbeeldingen

Logo

Voor de beste advertentie opbouw moeten twee logo’s worden toegevoegd:

  • Vierkant (1:1) logo met een aanbevolen formaat van 1200x1200px (minimum formaat is 128×128 px).
  • Landschap (4:1) logo, welke minimaal 512x128px of groter moet zijn. Het aanbevolen formaat voor het landschap logo is 1200x300px.

Onthoud dat een transparante achtergrond het meest geschikt is voor alle logo’s, maar alleen bij gecentreerde logo’s. Ook hier is de bestandsgrootte max. 5MB.

Voorbeelden van dynamische remarketing advertenties

Dynamische Remarketing Advertenties voorbeelden

Door het automatisch schalen van advertenties ontstaat de moglijkheid plekken te reserveren welke eerst niet getarget konden worden. Met andere woorden, de dynamische remarketing advertenties hebben een groter bereik en meer kans op conversie vergeleken met standaard display remarketing advertenties (300x250px) wat belangrijk is wanneer u advertenties in een kleine niche markt uitzet.

Deel dit artikel met je collega's of vrienden!

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de markt van online marketing. Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en mis nooit een nieuwtje!

Aanmelden

Hulp nodig?

Heb je advies of hulp nodig bij technische B2B-marketing issues? Neem gerust contact met ons op via de mail of per telefoon.

Mail ons
Bel ons

Gerelateerde blogs