Meer technische bedrijven investeren meer in online marketing

Ook in de technische sector zien we dat steeds meer bedrijven kiezen voor de gerichte inzet van online marketing om klanten te werven. Deze transitie lijkt door COVID-19 verder te versnellen. Vakbeurzen en klantbezoeken vinden door het coronavirus minder vaak plaats. Hoe vind je dan nieuwe klanten of introduceer je nieuwe producten?

(Online) marketing voor technische bedrijven

Online marketing is uitermate geschikt voor het bereiken van (nieuwe) klanten en zorgt onder meer voor nieuwe kansen. Een goede, vindbare website en gerichte campagnes via email en social media zorgen voor het contact met (potentiële) klanten en dient ter ondersteuning van je sales activiteiten. Hiermee wordt de rol van online marketing groter in het sales en marketingproces. Steeds meer technische bedrijven oriënteren zich daarom op de inzet van online marketing om meer klanten te werven.

Te weinig capaciteit en kennis is vaak een obstakel bij online marketing

Een goede online marketing aanpak vereist specifieke kennis. De beschikbare marketingcapaciteit en kennis is de grootste uitdaging die wij daarbij vaak horen. Waar je bij B2C bedrijven vaak een team van specialisten hebt zitten, zie je dat in B2B één of enkele marketeers alles zelf moeten rooien, als er überhaupt al een marketeer aanwezig is. Factrics helpt in dat geval om een verlengstuk van onze klanten te zijn en vaak worden wij de online marketingafdeling op afstand. Wij bieden specialistische online marketingkennis en zorgen voor de uitvoering.

Gespecialiseerd in online marketing voor technische bedrijven

Onze online marketing aanpak is specifiek afgestemd voor bedrijven in de technische sector. Hierdoor hebben wij de expertise en ervaring om bedrijven in de technische sector zo goed mogelijk te ondersteunen met online marketing.

Voor B2B bedrijven in de technische sector is online marketing net even anders. Vooral het meetbaar maken van de ROI (return on investment) kan soms een uitdaging zijn.  Het is niet altijd inzichtelijk wat een lead waard is of wat de gemiddelde slagingskans van een aanvraag is. Wij helpen daar graag bij, zodat de online marketing inspanningen inzichtelijk en meetbaar zijn.

Starten met online marketing is eenvoudig. Het vergt tijd en aandacht om een volledige online marketing aanpak goed te ontwikkelen, maar je kunt eenvoudig starten met de basis. Hoewel iedere situatie en ieder bedrijf een specifieke aanpak vraagt, zien we dat we met de volgende stappen vaak al een groot verschil maken:

Meetbare resultaten en websiteverkeer

Door te monitoren wat het effect is van je website en je online-activiteiten, kun je eenvoudig bijsturen en het resultaat verhogen.

Welke bedrijven bezoeken je website

Met een eenvoudige tool zie je iedere dag welke bedrijven je website bezoeken. Met deze inzichten plan je je vervolgacties voor sales en marketing.

Klantwaarde verhogen met emailmarketing

Email blijft een van de belangrijke kanalen in B2B marketing om je klanten te behouden en te zorgen voor omzetgroei.

Word gevonden in google

Door goed vindbaar te zijn op de juiste zoektermen vinden (nieuwe) potentiële klanten je vaker en zorg je voor meer nieuwe leads en klanten.

Activeer campagnes voor het werven van meer klanten

Via o.a. LinkedIn en andere geschikte mediakanalen bereiken we de juiste bedrijven, functies en personen.

Je eigen online marketeer op afstand

Factrics biedt dé oplossing voor uw bedrijf: een eigen online marketeer op afstand. Een oplossing die bij al onze klanten zeer succesvol is! Voor het gewenste aantal uren per week huur je een eigen online marketing collega in. Als klant heb je een vast aanspreekpunt, maar beschik je over een heel team van online marketingspecialisten. Iedere klant heeft een volledig op maat gemaakt marketingpakket en -aanpak.

Online marketing kost vaak minder dan ondernemers denken

We starten met het neerzetten van een goede basis. Vaak kunnen we daarna al gelijk ondersteuning bieden met een paar uur per week, waardoor de kosten vaak lager zijn dan ondernemers van tevoren inschatten. Je hebt als het ware een online marketeer in je team, wanneer je ‘m nodig hebt, zonder de personeelskosten. De ervaring leert dat de juiste inzet van online marketing meer oplevert dan dat het kost. Daarnaast werken we heel resultaatgericht, waardoor onze inzet meer oplevert, dan wat het kost. Uiteindelijk willen onze klanten over het algemeen omzetgroei realiseren, dat is onze focus.

Wil je ook je eigen onlinemarketingafdeling of meer weten over onze aanpak? Of wil je weten waar je staat? Vraag dan nu de gratis online marketingscan aan!

Deel dit artikel met je collega's of vrienden!

Starten met zoekmachine adverteren?

Wil je graag starten met zoekmachine adverteren, of wil je bestaande campagnes laten optimaliseren? Onze SEA-expert helpt je graag met het behalen van zo veel mogelijk resultaat!

Andere vraag?

Heb je nog andere vragen of advies of hulp nodig bij technische B2B-marketing issues? Neem gerust contact met ons op via de mail of per telefoon.