stap voor stap in de digitale transitie

Meer dan 70% van de zoektochten naar producten in B2B start online, ook in de technische maakindustrie. Als je niet zichtbaar bent tijdens het kooporiëntatieproces van je (potentiële) klant, vermindert je verkoopkans drastisch. Naast een veranderend koopgedrag, zien we verschuiving in de keten; grotere (inkoop)organisaties hebben meer marketing- en salesbudget door schaalvoordelen. De traditionele marketingactiviteiten worden minder effectief, deze ontwikkelingen zijn door Covid-19 in een versnelling gekomen. Dit heeft grote invloed op de sales- en marketingaanpak van productie- en handelsondernemingen in de technische sector. Als organisatie is het steeds belangrijker om je online marketing aanpak goed om orde te hebben.

Wij zien dat het grootste deel van de bedrijven in de technische en bouwsector, zeker in het MKB, nog niet klaar is voor deze digitale transitie. Slechts zo’n 15% heeft online marketing structureel georganiseerd en geïntegreerd in sales en marketing proces. Deze digitale transitie is en nodig en wij geloven dat dit ook mogelijk is voor het klein- en middenbedrijf. Ook als je niet over een grote marketingafdeling beschikt. We helpen bedrijven deze stappen te zetten, door goed te kijken waar je staat en samen stap voor stap naar een goede online marketing aanpak.

Ontdek waar jij staat

Een goede online marketing aanpak is nodig voor ieder bedrijf. Vaak is deze transitie een proces waar je als bedrijf stapsgewijs doorheen gaan. Op basis van een marketingscan krijgen wij een scherp beeld van de fase waarin jouw bedrijf zich bevindt. We zien dat de fases waarin een bedrijf zich bevindt in te delen zijn in de onderstaande vier fases:

Ik wil starten

Ik wil starten met online marketing

Optimalseren

Ik wil de vervolgstap zetten

Volwassen

De “puntjes op de i zetten”

Extra capaciteit

We komen handen te kort!

Onze aanpak

Samen brengen we jullie stap voor stap naar het einddoel! We starten met een kennismaking en een scan van de huidige situatie. We stellen een concreet plan van aanpak op, bespreken die samen en gaan aan de slag met de eerste verbeteringen en acties om resultaat te boeken.

  • We werken samen en nemen je mee in onze aanpak
  • Je hebt online altijd inzicht in acties, planning en voortgang
  • We bieden flexibele online marketing support
  • Je hebt altijd inzicht in onze werkzaamheden en tijdsbesteding
  • Geen vaste contracten, maar samenwerken op basis van resultaat

Dit wil ik!

Wil je meer resultaat met online marketing?

We bekijken samen waar je staat en samen brengen we je stap voor stap naar jullie einddoel! Altijd met een aanpak op maat.

Ik wil starten met online marketing

Nu een start maken
met online marketing?

Ik wil starten

  • Wij hebben een website en zetten wel eens online marketing acties in.
  • We willen meer uit onze website halen.
  • We weten niet wat het effect van de website is.
  • We zetten geen online campagnes in.
Hier sta ik!

Ik wil de volgende stap in online marketing zetten

Goed gestart,
maar kan het beter?

Vervolg stappen

  • We willen graag boven in Google staan.
  • We meten sommige acties door.
  • We hebben een aantal social kanalen en versturen af en toe een mailing.
  • We realiseren af en toe leads of omzet met de website.
Hier sta ik!

Onze online marketing gaat goed, maar ik wil de puntjes op de i

Specialisten nodig,
voor perfectie?

Puntjes op de i

  • We weten waar onze potentiële klant op zoekt en zijn goed vindbaar.
  • We zetten online campagnes effectief in.
  • We meten het effect van campagnes en kanalen.
  • We realiseren extra leads en omzet door online marketing.

Hier sta ik!

Ik ben op zoek naar extra Capaciteit

Alles staat al,
we komen handen te kort!

Extra Capaciteit

  • Heb je een vacature die je lastig in kan vullen?
  • Gaat een medewerker met verlof?
  • Heb je behoefte aan training on the job?
  • Of heb je gewoon tijdelijk extra handen nodig?

Hier sta ik!
Ik weet niet waar ik sta. Wat zijn mijn mogelijkheden?