Email marketing
Hoe maak je een goede mailing voor je klanten? Waar moet je op letten? En wat moet de boodschap zijn? Wij helpen jou met een goede structuur, de inhoud en een template!
Wanneer gebruik je email marketing?
Om jouw klanten bereiken is emailmarketing een zeer geschikt communicatiemiddel. Je hebt de emailadressen van jouw klanten en de subscribers van je nieuwsbrief. Hierbij is het van belang dat je akkoord hebt om nieuwsbrieven te mogen sturen!
Doordat het deels klanten zijn en deels geïnteresseerde subscribers, is de doelgroep van emailmarketing uitermate geschikt voor jouw boodschap. Ook zie je bij de juiste mailservices interessante data over verstuurde emails in de zin van open rates en clicks bij de bereikte ontvangers. Hierbij krijg je veel inhoudelijke data over jou doelgroep op zowel individueel niveau als totaal niveau.
Wanneer emails gepersonaliseerd en geautomatiseerd zijn, trigger je het (klik)gedrag van de ontvangers. Door middel van emailmarketing wordt er goed ingespeeld op de klantreis (customer journey).
Daarnaast helpt emailmarketing om de loyaliteit van uw klanten te versterken, door hen te informeren over nieuwe producten of diensten en hen te laten weten wat er bij jouw bedrijf gebeurt.
Samengevat is emailmarketing:
- Ideaal voor directe communicatie met klanten. Email is een directe manier om in contact te komen met klanten en hen op de hoogte te houden van nieuwe producten, aanbiedingen, enzovoort.
- Hoge open- en klikratio’s. Emails worden vaak direct geopend en bekeken, waardoor de kans groter is dat de boodschap wordt ontvangen. Een goede strategie verhoogd deze ratio’s nog meer
- (Doel)Gerichte communicatie. Emails kunnen gericht (en gepersonaliseerd) worden aan specifieke groepen klanten, zoals bijvoorbeeld interessegebied of industriële sector.
- Gemakkelijk te meten. Met onze emailmarketingsoftware is het gemakkelijk om de prestaties van emails te meten, zoals open- en klikratio’s, waardoor de customer journey inzichtelijker wordt. Deze informatie te gebruiken om toekomstige campagnes te verbeteren.
MAILCHIMP voor jouw emailmarketing
Wanneer iemand een nieuwsbrief ontvangt, scant hij of zij deze in pak ‘m beet 8 seconden. Wanneer de interesse van de lezer binnen deze tijd niet wordt gewekt, zal hij of zij afhaken. Om de mail in- en overzichtelijk te houden, maken we bij Factrics gebruik van Mailchimp: een programma waar e-mails opgesteld, opgemaakt en geautomatiseerd (kunnen) worden. Met behulp van Mailchimp helpen we een groot aantal klanten met hun mailing(en).