Social media campagnes
Social media campagnes zijn de manier waarop bedrijven zichzelf en hun producten of diensten op de kaart zetten op sociale mediaplatformen. Door middel van gerichte advertenties, samenwerkingen en creatieve content willen ze zo veel mogelijk mensen bereiken en interactie aan gaan. Het doel? Bekendheid vergroten, leads genereren en uiteindelijk verkopen bevorderen!
Het effect van social media
We merken steeds vaker dat (kleine) bedrijven hun social media niet optimaal gebruiken. Vaak heeft dit te maken met het hebben van te weinig tijd of te weinig personeel.
Juist social media campagnes kunnen voor een enorm bereik zorgen, zolang dezen dusdanig gemonitord en geüpdatet worden.
LINKEDIN CAMPAGNES
Wij monitoren en adverteren de campagnes via de LinkedIn Campaign Manager. Specifieke doelgroepen zijn te targeten op basis van locatie, taal, functietitel, bedrijfsnaam, zodat alleen daadwerkelijk geïnteresseerden jouw reclame-uitingen zien.
Hierdoor beland jouw advertentie bij de juiste doelgroep, zodat er geen geld verspild wordt. Door een juiste optimalisatie in variabelen en doelgroepen wordt het mogelijk om (ook met een lager marketingbudget!) voor jouw boodschap een hoog bereik te realiseren met een hoge doorklikratio.
FACEBOOK CAMPAGNES
Met de Meta Business Suite van Facebook adverteren en monitoren we eveneens campagnes. Specifieke doelgroepen zijn hier te targeten op basis van locatie, taal, leeftijd, interesses en functietitel. Door deze targetingmogelijkheden komt de juiste boodschap enkel bij de juiste persoon!
Doordat alleen geïnteresseerden de uitingen te zien krijgen, wordt er geen onnodig geld besteed. Hierdoor is het mogelijk om, met een beperkt marketingbudget, een hoog bereik te realiseren.
YOUTUBE CAMPAGNES
Met Google Ads kunnen we op YouTube miljoenen mensen bereiken. YouTube campagnes bieden een breed scala aan targeting mogelijkheden. Denk aan demografische gegevens, interesses en kijkgeschiedenis. Ook bieden YouTube campagnes meerdere advertentiemogelijkheden:
- Videoadvertentie voor video’s;
- Videoadvertentie tijdens video’s;
- Tekstberichten onder of naast video’s;
YouTube campagnes zijn voornamelijk goed voor naamsbekendheid en bereik. Je betaalt alleen als er een interactie is geweest met de advertentie, of de advertentie minimaal 15 seconden is bekeken. Dat maakt YouTube campagnes een voordelig online marketingkanaal.